بررسی و تحلیل استعاره‌های مفهومی در پیکره متنی دانش‌آموزان پیش‏دانشگاهی در رشته‏های مختلف تحصیلی

زهرا عباسی؛ مریم دانشگر؛ امیر چراغیان

دوره 6، شماره 1 ، فروردین 1400، ، صفحه 86-65

https://doi.org/10.30473/prl.2021.59656.1861

چکیده
  این پژوهش با هدف تحلیل استعاره‌های مفهومی تولید شده در نوشتار دانش‏آموزان دوره پیش‏دانشگاهی، پیکره‌ زبانی فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی را بررسی کرده که این پیکره در طی آزمون پیشرفت تحصیلی کشوری با نام آزمون «امزا» گردآوری شده است. استعاره‏های مفهومی در 272 متن از دانش‌آموزان سه رشته علوم تجربی، انسانی و ریاضی براساس ...  بیشتر